„Süvít a szél ott fenn, Déva vára tornyán…

Rózsaszínre festik. Igy döntött a kormány.”

 

Ez itt parkoló, Déva vára alatt,

Gyorsan építették: harminckét év alatt.

Tele van buszokkal, jönnek a turisták

Japán csoportok is, de azokat nem várták.

Szakadt Ikarusok,

Bennük nyugdíjasok:

Árubemutató lesz, melyben székely legények

Mondják: a Zepter egy lófasz, mindent odaéget.

S ha házaspár jő!!! Az már kész nyereség,

Ajándék vibrátort kap férj és a feleség.

 

míves Kelemenné balladája

 

Négy román kőmíjes nagyon káromkodék:

A Déva tenderen más nyert, a rohadék!

Pedig pályáztak ők, faragtak a hasznon,

Legépelték mindezt, s átküldték faxon:

Ölvállalták vóna fél véka ezüstér!

Szarták vóna le, ha kijön az aranyér...

„De a polgármester! Korruptnak ismérjök,

A komája győzött, pedig kohómérnök.

Vett is betonpumpát, de rábaszik a paraszt,

Nem megy föl a hegyre, nem megy, mivöl Kamaz.”

Nagyon ábrándoznak, kocsmában vedelnek,

Hogy csinálták vóna, ha mégis tendert nyernek:

„Bezzeg ha mi nyerünk! (Pincér! Egy barackot!)

Lefejeljük, ha jön, a konkurens parasztot!”

De ha tudták vóna, nem bánkódnak nagyon,

A várépítés szopás, oszt kicsi a haszon...

 

Elment két-három hét, a helyszín másik kocsma,

A tendernyertes csapat ott iszik naponta.

Tizenkét kőmíves ül tizenkét széken,

Nyolcan vodkát isznak, Borsodit meg négyen.

Öreg kőmíves szól, látszik, kivan nagyon:

„E Puszta vodkát igya meg a faszom!

Vizezett a serem! A pacal se ízlett,

A postás se hozta reggel ki a Blikket!

Nincs már betonpumpa, lerobbant a Kamaz!

A pesti művezetőnk orbitális paraszt!

Hat hete nem basztam, pedig régen gyakran,

S ma kettőre ledőlt, amit addig raktam!”

Elmereng az öreg, látszik rajt a vodka,

Őt ez nem zavarja, ezért tovább mondja:

„Déva városánál megjölentünk vala,

Bár kora hajnalban faszunk ki volt vala.

Magos Déva várhoz majdnem nekifogánk,

De elötte azért hosszan tanakodánk:

„Imhol emölködik magos Déva vára!

Ki a faszt érdeköl??? Nosza a kocsmába!”

Efféle dógokban mindig gyorsan döntünk,

Ezért aztán hatkor már fröccsöztünk...

Szorgalmasan ittunk, megártott a pia,

Ilyenkor kit bántunk, mindig a média.

Déva fele hánytunk, rendesen fizettünk,

Negyven nagyfröccs után egyességöt tettünk:

„Ha a Fókusz stábja ide teszi lábát,

Rájuk borítom a malteros ládát,

És hogyha addig iszom még barackot,

A vár falába teszem a köcsög parasztot!”

 

„Bassza meg no! Dél van! Tovább mán nem alszom,

A kőmívesekhez kéne kitolni az arcom!”

A Fókusz riportere, ki e szavakat mondja,

„Milyen taxit hívjak?” Ez az összes gondja.

Oda áll a taxi az iroda ele,

Merre lesz a fuvar? Déva vára fele!

„De hát az már külföld, nem ócsó afele!”

„Cégem köcsög multi, fizettetem vele!”

Mikor fele útját elutazták vóna,

Árokban egy IFA, mellette egy hulla.

„Jajj kedves utasom, forduljunk má’ vissza,

Tegnap sokat ittam, nem vagyok vegytiszta.

Az éjjel fejömben szörnyű álmot láttam:

Meglett férfi vagyok, de gyereket vártam.

Felébredtem, gondoltam ez durva,

Hát az udvaron feküdtem berúgva.”

 

Mennök, mendögélnek Déva vára fele,

De útszéli hölgyet a sofőr észreveve,

Megijede szörnyen, imádkozik vala:

Én uram Istenem, vidd el valahova!

Száradjon le faszom, ha nincs önuralmam,

Nincs három napja, hogy ilyenkor már nyaltam.

 

„Jó napot, jó napot tizenkét kőmíjes!

Ivós kedvem vagyon, no meg nyerőgépes!

Míg bedobok néhány kopogós pénzérmét,

Isznak-é kedvemre jó szar kannás lőrét?

Vagyon itten egy vár, valami barlangban,

Fújjam fel a sztorit, ezt a munkát kaptam!”

„Maga  médiasztár, csak az ilyen hülye:

Várat nem tesznek barlangnak mélyibe.

Fenn van az a hegyen, húsz perc járás csupán,

Csak forduljon balra a Déva Tesco után.”

 

Jajj de szép ez a vár, a Fókusztól jöttem,

Én Krisztina vagyok, a stáb itt áll mögöttem.

Maguk kőmüvesek? Nehéz az a vödör?

Ha építkezést látok, ezer kérdés gyötör:

Ez itten a tégla, vagy inkább egy malter?

A jó habarcsba mennyi tojás is kell?

Hogy teccik a sminkem? Passzol a cementhez?

A vágóképek miatt nem mindegy mindez.

 

Gyerekek, most elég, leteszem a vedret,

Ezt a nőt darálom hozzá a cementhez.

Megdugni megdugnám, bár túl nagy a segge,

De mégis megteszem: részeg leszek este.

 

…s a mázsás kűmíjes azt a törvényt tötte,

Kinek TV stábja még egyszer idejől,

„Ukrán frontot nyitunk,

S én leszek legelöl!”

 

„A nevem Krisztián, az anyámért jöttem,

A feltuningolt Lada itten áll mögöttem.

Sötétített üveg, a hifi cucc ezer watt,

Hogyha fekve nyomok, az száz kilóba

Belenyomok hármat.”

 

Kis köcsög barátom, ez a duma ócska

Anyád ott van, sorsoltunk, most dugja a Jóska.

Megdugtuk már tízen, de nem akart szopni,

Ezért elkezdjük falba malterozni.

Mert kit megdugunk estére,

Feljelent reggelre.

Ezt már nagyon unjuk,

Ezért falba dugjuk.

Anyád jó asszony volt,

Fizetett a bárban,

Főztük szamovárban.

Mert hálasak vagyunk,

Nem szúrunk bicskával,

Csak ha sokat ittunk,

Ketten, a Pistával.

 

Szóval anyád ott van, csak váltsál diákjegyet!

A déli bástyánál, a női wc megett.

 

Szépen legletteltem, de kilógott a bajsza,

Jött a művezető, bosszankodott rajta.

Raktunk rá hát csempét, kifúgáztuk szépen,

A Bélával csináltam, segítettek négyen.

 

„Kisfiam, kisfiam, drága Krisztiánom,

Cseréld le a Ladát, erre vágyok régen,

Jobban mutatnál egy szép BMW-ben.

Ott a betétkönyvem, bár elloptad már tavaly,

Baseball sapkát vettél, ez máig is zavar.

Arra kérlek téged, vegyél ki a falból,

Allergiás vagyok ettől a maltertól.

 

Vegyelek ki??? Köcsög! Használd az eszedet!

Csipeszt hozzak, vazzeg, hogy összeszedjelek?

Elégettek ezek, mint mások az avart,

Sütöttek szalonnát, meg pácolt báránykarajt.

 

Hogyan hassak reád, hogy segítsél nekem,

Mikor kicsi voltál, rád tettem életem,

De nem kaptál levegőt, ezért hát levettem,

Hiába no, nehéz volt életem.

 

De majd az utókor: Megénekel versben!

Szép emléket állít, nőről, a cementben.

De nagyon égtem én! De fényes lángja vót!

Tizenkít kőmíjes főzött rajt egy lecsót….

 

Este a turisták elhagyták a várat,

Buszok vitték őket, vettek emléktárgyat.

De szegény asszony maradt,

Benn’ a csempe alatt…

 

 

 

 

 

szerintünk: (4,5/5)
szerintetek: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://thejatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr792134142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása